Celoteh

Teratak Manis Baizura

Sabtu, 19 November 2016

Kek Kahwin

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Lama tak bersua di sini kan..sibuk sangat you!..
Baru-baru ni ada tempahan kek 2 tingkat. 'Customer' tu keliru nak kek bertingkat  yang bagaimana..yang ada tiang ke atau yang bertindan..Bai cadangkan buat tindan sajalah, Bai berani ambil risiko penghantaran sebab lokasinya tak berapa jauh..Seri Iskandar je.
 
 
Nak kek bajet yang mampu milik atau yang berharga mewah? semua tu terpulang atas nego antara kita dengan pelanggan. Pilihan kek memainkan peranan juga dalam menentukan harga kek kahwin. Jadi adik ni nak yang 'simple but nice'. Bai cadangkan supaya cuba dengan kek span dan 2 biji kek red velvet..biasalahkan..bila nak kek nampak tinggi dan cantik, memang kena buat dua adunan kek lah..oleh itu walaupun kita Nampak 2 tingkat, namun yang sebenarnya adalah 3 biji kek.


 
 

Kek Span Coklat di bahagian atas bersaiz 8 inci, lapis dengan 'fresh cream' coklat dan coklat ganache atasnya..kemudian tingkat bawah, adalah kek red velvet  dua adunan yang dilapisi dengan krim keju yang lemak berkrim bersaiz 10 inci..Bai salutkan ke semua kek dengan krim butter dan bunga juga juga daripada krim butter. Kalau macam ni Bai akan ambil RM 250. Itu tidak termasuk kos penghantaran, pisau kek (1set), patung pengantin, tempat letak kek (macam kat bawah tu) dll. Tengoklah dekat ke jauh dan risiko yang harus ditanggung. Nak buatnya  sehari suntuk jugaklah..Thanks Nina..lepas ni boleh tempah kek 'anniversary' dan 'birthday' pulak ye.

 


 
 
 
Sudilah tempah dengan Bai..wasap/call/sms di 012-5980060/012-5548281. COD area Tronoh, Batu Gajah , Siputeh dan Seri Iskandar.
 

Tiada ulasan: