Celoteh

Teratak Manis Baizura

Isnin, 8 Februari 2016

Coretan di Hari Raya Cina 2016


Assalamualaikum..

 

        Lama juga cuti raya cina..4 hari. Cuti sekolah seminggu!!  Bai sekeluarga ada menerima beberapa undangan majlis kenduri kahwin ...di Jitra, Kedah..pergi dengan kenderaan jabatan ( kelab kebajikan jabatan) pada hari Sabtu.. dan Ahad di sekitar Ipoh dan Sitiawan..tapi Bai sekeluarga pergi yang di Sitiawan.. isnin dan selasa tiada apa-apa plan nak ke mana-mana bak kata kawan sepejabat..jangan nak menambah kesesakan atas jalanraya pulak cuti raya cina ni..hihi..lawak tu lawak la jugak..tapi ada betul juga tu.. tak sanggup akak..!

        Alhamdulillah..masa pergi kenduri anak encik Zakaria Kasa ( bos lama di IKBN Kuala Perlis dan APBM BG) di Jitra tu belum lagi menempuh kesesakan jalanraya yang teruk..dari Ipoh ke Jitra kenderaan memang bertali arus, bergerak perlahan 80-90km/jam.. Bai, Puan Puziah (timbalan pengarah), Encik Roselan dan isteri serta Encik Adam dan isteri..bertolak awal pagi dan sampai jam 12.30 tengahari..memang time lunch..haha..seronok dapat jumpa kawan-kawan dan bos-bos lama Bai dulu di majlis kenduri ni..
Azlina TP di IKBN Jitra, Pn Puziah TP APBMBG, En.Roselan
dan En Sharif Alias  ( Mantan Ketua Bhg.Latihan APBM)


        Hari Sabtu Bai sekeluarga ke Lekir, Sitiawan kenduri adik Mat Ja’e kawan baik suamiku. Fuhh..sedap betul lauk rendang dagingnya..siap ada bekal lauk untuk dibawa pulang lagi huhuhu..
 
Ja'e dan isterinya
 
       Hari Isnin dan esoknya Selasa Bai sekeluarga tak ke mana-mana. Rasa malas sungguh nak keluar ke atas jalanraya dengan duit pun dah tak berapa nak nampak warnanya..haha
 
       Orang cina sibuk beraya, orang kita meriah dengan kenduri kahwin..apapun jalanraya memang merenyut dengan kereta-kereta besar dan dari Singapura..huhu..
 
Selamat bercuti..

Tiada ulasan: