Celoteh

Teratak Manis Baizura

Khamis, 30 April 2015

Kek Pelangi Cinta


ASSALAMUALAIKUM…

 

         Pagi ni cuaca sejuk dan nyaman. Hujan turun lewat pagi hingga ke subuh. Tidur pun tak berapa nak jerap sangat. Mungkin agak keletihan kerana sehari sebelum tu Bai ke PWTC Kuala Lumpur menghadiri lawatan Pameran Pesta Buku Antarabangsa 2015. Banyak jugalah buku-buku yang Bai beli hampir RM300 berbelanja tak sedar. Bai ade beli sebuah AlQuran dan terjemahan berbentuk diari, mudah dibawa ke mana-mana, buku tentang penjagaan kucing, buku bonsai dan buku-buku novel remaja dan buku cerita kanak-kanak untuk anak-anak Bai.

         Sampai rumah dah senja, mandi dan solat , terus buat kek pelangi untuk tempahan Anis. Dah lama Anis tempah untuk hari istimewa ulangtahun perkahwinannya yang ke 10. Bukan apa, kek boleh siapkan dulu, simpan dalam fridge, topping dan deko boleh dibuat keesokan hari selepas balik kerja.

         Makanya, hari inilah Bai akan bekerja keras menyiapkan kek tu. Selesai semua hampir jam 1.00 pagi. Dah jadi hari lain dah hari ni…jadi lewatlah Bai dapt update entri kali ini. Bila siap, Bai baru dapat buka telefon pintar dan terbaca whatsapp dari Anis yang menyatakan kemungkinan dia tak dapat ambil kek petang ini kerana dia diwadkan di Hospital KPJ Ipoh petang semalam akibat sakit dalam perut. Terkejutlah juga, pagi semalam di pejabat ceria saja dia..bila petang, balik kerja terus ke klinik kerana tak tahan sakit. Itulah ye..takdir dan ketentuan Allah swt memang tak dapat dijangka akal manusia. Apapun Bai doakan Anis segera sembuh dan ceria seperti selalu. Katanya kek tu nanti akan diambil oleh suaminya sebab Anis nak hadiahkan kek tu kepada suaminya yang tercinta dan lagi pula, dia betul-betul teringin nak makan kek pelangi tu..
 
 
         Kek yang Anis tempah tu kek pelangi saiz 8 inci tapi sengaja Bai buatkan saiz 9 inci untuk rendahkan sikit kek untuk mudah dikotakkan. Dia nak keknya tu disalut dengan krim keju dan bunga-bunga berwarna pink dan ungu..bila Tanya nak tulis apa..malu-malu pulak dia..hehe..akhirnya akaaakk jugak yang reka ayatnya tu..hehe

         Jom nengok kek Anis ni..
 
 
Happy Anniversary yang ke 10 buat kalian berdua..moga bahagia hingga ke Syurga..♥
 
 
Terima Kasih kerana sudi menempah kat KakBai..
 

        

 



        

 

Tiada ulasan: