Celoteh

Teratak Manis Baizura

Isnin, 20 Oktober 2014

Kelas Kek 1 Tier Steam Buttercream


Assalamualaikum...Hai..

     ~  Cerita pagi ini  adalah berkisar tentang kelas kek yang telah bai hadiri pagi semalam 19/11/2014 di Oven Of Love, Tawas Gemilang,Ipoh yang diajarkan oleh kak Ashima Tarmizi. Kelas Kek 1 Tier Steam Buttercream ni memang daripada tahun lepas lagi Bai tercari-cari untuk belajar..tambahkan ilmu kemahiran. Bai ni adalah seorang yang sangat sukakan ilmu-ilmu mendeko ni, bukan setakat kek aje tau, ilmu mendeko rumah pun suka..tapi yelah, disebabkan dengan kekurangan bajet dan sebagainye, tak dapatlah Bai tumpukan sangat..cukuplah ilmu mendeko kek dulu hehehe…

 
  
 

   ~   Berbalik kepada cerita kelas kek 1 tier steam buttercream ni, asalnya Bai bercadang nak ambil kelas 3 tiers steam buttercream dengan kak Shima, memandangkan harganya mencecah rm 550 dengan masa yang panjang, tak dapatlag Bai teruskan niat itu..mungkin pada waktu yang lain in sha Allah…rupanya proses untuk membuat steam buttercream memang renyah..kena sabar banyak-banyak dan kena ada ilmu pengetahuan tentangnya..kalau setakat tengok demo makcik google je…memang payah!

   ~ Terus terang cakap, Bai sebelum ni banyak belajar buat bunga-bunga buttercream melalui youtube..tapi memang tak puas rasanya belajar tanpa guru yang tunjuk ajar dan menegur. Alhamdulillah..bila dah ada sedikit basic bermain dengan buttercream, segalanya agak mudah jugalah semasa kelas berlangsung. (dah ade g kelas asas mendeko kek buttercream yang Bai join pada 2011 di Seri Iskandar dengan cikgu Nanie)  Kelas ni bermula jam 9.40 pagi dan tamat pada jam 4.40 petang..6 jam you!..


  

   ~  Kelas 1 Tier Steam Buttercream ni agak berbeza dengan kelas-kelas yang Bai pernah hadiri. Tapi memang enjoy lah belajar dengan kak Shima. Banyak tips yang dia kongsikan dengan kami 3 orang peserta sahaja. Tengoklah gambar-gambar yang Bai kongsikan ini. Memang berbaloi belajar…




   ~  Alhamdulillah..moga Allah s.w.t akan kekalkan dan menambahkan lagi kemahiran ini. Jadi Bai open order kepada sesiapa yang meminati kek tema bunga-bungaan untuk sebarang acara dan majlis ~ kek hantaran pertunangan, perkahwinan, birthday, anniversary, farewell dan sebagainya. Tempahan kena awal seminggu la sekurang-kurangnya…You all boleh konteks bai di bawah ye..:

                                                  FB/pm  ~ Isma Baizura
      Page FB/pm  ~ Teratak Manis Baizura
                                   SMS/WhatsApp ~ 012-5548281
                                                     Emai ~ baizuraisma@gmail.com

 
 
 

 

 

Tiada ulasan: